Ko bom naslednjič kupoval kolo v Edinburghu, moram misliti na amortizerje. Amortizerji so super, ker ublažijo tresljaje. Če se recimo s kolesom pelješ po stopnicah, navzdol, je vožnja veliko udobnejša, če imaš amortizerje.
![]() |
| Slika 1. Moje kolo v svojem naravnem okolju. Opazno je pomanjkanje amortizerjev tako na sprednjem kot zadnjem delu okvirja, poleg tega tudi sedež nima amortizerja. Napis "HIGHLAND" pomeni, da je kolo primerno za uporabo na Škotskem. |
Amortizerji na primer ublažijo sunek, ko zapeljem na pločnik. Nekaj metrov pred pločnikom se začnem pripravljati, da bom rahlo sunil sprednji del kolesa (tisti del z amortizerji!) navzgor in ga dvignil, da me ne bo ruknilo. In sunem prehitro in tudi pristanem prehitro in me rukne. No, če bi imel amortizerje, bi me manj ruknilo. Mogoče ne bi suval sploh! Tudi amortizerjev zadaj bi bil vesel. In na sedežu.
Ulica, ki pelje stran od stanovanja v smeri univerze pa tudi v smeri stran, je tlakovana. Če za primerjavo izberem granitne (tonalitne) kocke, ki prekrivajo Trg svobode v Mariboru - te naj veljajo za majhne - so tlakovci na prej omenjeni ulici srednje velikosti. Ulici se reče Sciennes, mimogrede. Na poti v smeri univerze s srednje velikih tlakovcev najprej zapeljem na pločnik, potem na asfaltirano cesto, potem spet pločnik, nato betonske plošče (veliki tlakovci), pločnik, potka v parku (šoder), plošče, šoder, pločnik, srednji tlakovci, srednji tlakovci, srednji tlakovci*, veliki tlakovci*, stopnice in potem sestop.
Kar želim povedati je, da je veliko cest tlakovanih. Mogoče je zato kriva občina, ki to dopušča, mogoče so krivi turisti, ki zaradi tega hodijo v mesto, mogoče sem kriv jaz, ker izbiram bližnjice z manj prometa, kdo ve? Vsekakor je vožnja pretresljiva, kar s stališča blagodejnih učinkov stimulacije krovnih tkiv niti ni tako slabo, vendar zdaj razumem, zakaj so Britanci špuravi, ko izbirajo kolesa. Mogoče tudi razumem, zakaj tukaj očitno nihče ne krade koles. Vsaj takih brez amortizerjev ne.
* tukaj moram povedati, da imam na izbiro dve alternativi. Lahko se peljem po cesti, ki je tlakovana z zaobljenimi, srednje velikimi tlakovci, ali pa po pločniku, ki sestoji iz večjih, neenakomernih, ne zelo gladkih plošč s precejšnjimi razmiki, ki pa vseeno omogočajo manj rukasto vožnjo. Možnosti z zvezdico sta torej izbirni! Poleg tega je pot mogoče prirejena za boljši učinek na bralca. Mogoče se ne vozim ves čas po nekem blesavem makadamu**, je pa res ogromno tlakovcev. In ulice so zato še bolj ljubke!
** mimogrede, makadam se imenuje po škotskem grofu McAdamu iz 18. stoletja, ki si ga ni izmislil, pač pa je financiral anonimneža, ki si ga je.

No comments:
Post a Comment